Als ondernemer bel je heel wat af. Je belt niet alleen met klanten, maar ook met leveranciers, zakelijke relaties en ga zo maar door. Omdat je zo veel belt, kun je ongemerkt hoge telefoonkosten maken. Wil je dit voorkomen? Dan kun je een belplafond instellen bij jouw provider. Meer over het belplafond voor ondernemers, lees je op deze pagina.
Wat is een belplafond?
Stel, je sluit een abonnement af voor 25 euro per maand. Hier krijg je 300 belminuten voor. Bel je meer dan 300 minuten per maand, dan betaal je extra telefoonkosten. Stel je een belplafond in voor jezelf, dan is dit niet mogelijk. Als je jouw plafond hebt bereikt, kun je niet meer bellen. Je kunt er nu voor kiezen het belplafond tijdelijk uit te schakelen zodat je toch kunt bellen, maar dan weet je in ieder geval wel dat je over je maandelijkse telefoonbundel heen gaat.
Met een plafond om te bellen weet je simpelweg waar je aan toe bent. Zo behoed je jezelf en je onderneming van hoge telefoonkosten.
Jouw eigen balplafond instellen
Je kunt zelf instellen wat het plafond van jouw telefoonabonnement moet zijn. Zo kun je aangeven dat je niet meer dan 100 minuten per maand wil bellen, maar ook dat je niet meer dan 300 minuten per maand wil telefoneren of niet meer dan 500 minuten per maand aan de telefoon wil zitten. En wil je jouw plafond om te bellen aanpassen, bijvoorbeeld omdat je deze iets te hoog of iets te laag hebt ingesteld? Dan is dit altijd mogelijk. Bij de meeste providers kun je dit gewoon online regelen.
Providers met een belplafond
Er zijn diverse telefoonproviders die telefoonabonnementen met plafond aanbieden. Enkele providers die deze abonnementen aanbieden, zijn Hollandsnieuwe, Youfone, Robin Mobile en Simpel.
Dit zijn allemaal sim only providers, ofwel providers die telefoonabonnementen zonder toestel aanbieden. Overigens bieden sommige sim only providers ook telefoonabonnementen met toestel aan. Denk hierbij aan de provider Simpel. Deze provider heeft voornamelijk sim only abonnementen, maar biedt ook enkele abonnementen met toestel aan. Je kiest helemaal zelf welk abonnement je af wil sluiten voor jouw bedrijf. Kies je voor een abonnement met plafond om te bellen, dan weet je in ieder geval zeker dat je nooit met een hoge telefoonrekening geconfronteerd wordt.