Een bedrijfsevent organiseren is één van die taken die ontzettend leuk zijn wanneer het allemaal achter de rug is, maar tijdens het uitvoeren ervan heel wat frustraties met zich mee brengt. Er is het hele organisatorische aspect dat vaker wel dan niet voor problemen zorgt. Er is de stress dat het allemaal in het water valt en het idee dat je er echt niks van bakt qua organiseren. Je zou niet de eerste zijn die met de handen in het haar zit, zweert dat er niemand zal komen om dan te ontdekken dat het eigenlijk wel allemaal meeviel. Ben je toch nog niet zeker van voldoende exposure en bezoek? Dan kan een aloude tactiek je daar wel eens bij helpen: flyers drukken.
De mensen op locatie krijgen
Flyers? Dat klinkt voor de meeste moderne en hippe marketeers als iets van een vervlogen wereld. Iets dat thuishoort in het verleden, maar vandaag de dag zeker geen plaats meer heeft. Om een event te promoten en volk te lokken moet je online aanwezig zijn. Een facebook event, reclame maken via Google en meer van dat. Toegegeven, dat kan effectief zijn. Het probleem is echter dat hier uitsluitend de focus op leggen een immense doelgroep uitsluit en niet per se de meest effectieve manier is om exposure te krijgen.
We leven offline
De online wereld heeft reclame en marketing op een dusdanige manier overgenomen dat de offline wereld compleet vergeten is. Nochtans is dat jammer want de impact van offline reclame is groter dan ooit. Waar een berichtje op facebook na enkele seconden vergeten is kan hetzelfde niet gezegd worden van een flyer. Flyers drukken en deze uitdelen laat een fysieke, tastbare indruk na. Het is iets dat je als klant in handen krijgt en minstens even bekijkt voor het in de afvalbak te deponeren. Vaker wel dan niet zorgt een flyer ervoor dat jouw event top of mind is en blijft bij het publiek dat jouw flyer in handen krijgt. Bovendien kan je vrij goedkoop een grote groep mensen bereiken op deze manier en dat ten slotte ook nog eens gericht doen. Als bedrijf heb je immers een goed inzicht in jouw doelgroep. Deze targetten of simpelweg een flyer in de bus steken bij een adreslijst die je hebt is een effectieve manier om reclame te maken. Wedden dat jouw event een succes wordt?