Groeit jouw bedrijf uit zijn voegen en wordt het tijd om te verhuizen? Dan zal er waarschijnlijk veel op je afkomen. Misschien ben je jouw business gestart vanuit huis en kom je er nu achter dat werk en gezin tegelijk niet te combineren is, waardoor je hebt besloten om buitenshuis te gaan werken. Of is jouw woning gewoon te klein geworden voor het aantal producten dat je verkoopt of het aantal mensen dat je op bezoek krijgt. Wat de reden ook is: je wilt tijdens het verhuizen van jouw bedrijf natuurlijk niets vergeten. Door deze checklist bij de hand te houden voor en tijdens het verhuizen, weet je zeker dat je overal aan hebt gedacht en niets zult vergeten.
Nieuwe adres doorgeven
Natuurlijk is het belangrijk dat jouw cliënten je weten te vinden. Door bijvoorbeeld via de mail of per post een adreswijziging door te sturen, staan jouw cliënten straks niet bij het oude adres, terwijl het bedrijf verhuisd is. Ook is het belangrijk om aan andere instellingen, zoals bijvoorbeeld de belastingdienst of KvK, door te geven dat je op een ander adres gevestigd bent.
Regel tijdig kantooropslag
Door tijdig om zoek te gaan naar kantooropslag, kun je jouw kantoorspullen tijdelijk plaatsen. Misschien ga je bijvoorbeeld eerst het pand verbouwen en moet je tot die tijd de spullen ergens kwijt kunnen of wil je nog een aantal dozen uitzoeken, maar kom je er door de verhuisdrukte op het moment niet aan toe. Door de dozen die nog uitgezocht moeten worden in de kantooropslag te plaatsen, krijg je meer rust. Het uitzoeken komt later wel!
Vraag hulp bij het inrichten en verhuizen van jouw nieuwe kantoor
Soms wil je dingen alleen doen, maar blijkt het uiteindelijk teveel voor jou alleen. Neem niet teveel hooi op je vork en vraag familieleden, vrienden of werknemers om hulp. Zo voorkom je dat je gestrest raakt en ben je niet na het verhuizen van jouw bedrijf helemaal op, terwijl je er juist met frisse moet tegenaan zou willen gaan.
Schaf op tijd nieuwe producten aan
Wil je helemaal fris beginnen met nieuwe kantoorspullen? Ga dan tijdig op zoek naar artikelen voor het interieur. Sommige producten hebben namelijk nog een bepaalde levertijd of moeten eerst nog geproduceerd worden. Door tijdig nieuwe spullen uit te zoeken of te bestellen, voorkom je dat je straks in een leeg kantoor zit.
Natuurlijk zullen er nog een aantal andere belangrijke zaken zijn die van belang zijn bij het verhuizen van jouw bedrijf. Vaak zijn veel van deze zaken van persoonlijke aard en ligt het ook aan het soort bedrijf wat je hebt. Zo kun je bijvoorbeeld ook nog een openingsborrel organiseren of in de buurt flyers uitdelen van jouw bedrijf, zodat iedereen weet waar je gevestigd bent. Door deze checklist te gebruiken en de andere persoonlijke zaken op te schrijven, weet je zeker dat de verhuizing vlekkeloos zal verlopen.