• Homepage
  • >
  • marketing
  • >
  • Hoe je als ondernemer vandaag de dag social media effectief kunt inzetten

Hoe je als ondernemer vandaag de dag social media effectief kunt inzetten

  • Rogier
  • Comments Off
social media inzetten voor je bedrijf

Social media effectief inzetten om je bedrijf extra in de kijker zetten
Onderzoek heeft reeds verschillende keren aangetoond dat mensen doorgaans meerdere uren per dag spenderen aan hun social media. Niet verwonderlijk dus dat het hebben van een eigen social media ook voor ieder bedrijf een absolute must is. Met een minimum aan tijd en energie kan je een maximum aan potentiële klanten bereiken.

Wat kan social media betekenen voor een bedrijf?

Social media zakelijk gebruiken voor je bedrijf betekent dat iedereen die actief is op diverse social media kanalen kan kennismaken met jouw bedrijf en jouw aanbod. Door middel van het posten van foto’s, video’s en berichten, geef je mensen als het ware een kijk op waar je bedrijf voor staat en wat het precies doet.
De vraag wat kan social media betekenen voor een bedrijf kunnen we eigenlijk heel eenvoudig beantwoorden met: het onder de aandacht brengen van je bedrijf bij een groot publiek.

Social media effectief inzetten

Er zijn verschillende manieren waarop je social media effectief kan inzetten. De frequentie en de aard van de berichten kies je helemaal zelf. Je kan ervoor kiezen om dagelijks of zelfs meerdere keren per dag iets te posten of je kan ervoor kiezen dit enkel te doen in geval van speciale gebeurtenissen zoals opendeurdagen, kortingsdagen, een nieuw product of nieuwe dienst en dergelijke meer.
Beide opties hebben voordelen. Bij de eerste zorg je ervoor dat je dagelijks onder de aandacht blijft en gezien wordt. Hier moet je er wel op letten dat je berichten origineel en aantrekkelijk blijven om te vermijden dat volgers gaan afhaken. Bij de tweede optie heb je meer kans dat volgers aangetrokken worden door het doel van je bericht omdat het telkens een nieuwigheid betreft.

Social media zakelijk gebruiken

Door het posten van berichten die specifiek over je bedrijf gaan, bereik je potentiële klanten die je anders niet zou bereiken. Afstand en openingsuren spelen hier immers geen rol en eenmaal de klant overtuigd is van jouw product of dienst, zal hij de verplaatsing zeker maken. Niettegenstaande we hier spreken van een zakelijk gebruik, wil dit niet zeggen dat de toon van je berichten niet luchtig en zelfs bij momenten speels kan zijn. Het ligt er maar net aan wat je doelpubliek is. De pagina van een verzekeringskantoor bijvoorbeeld zal een heel andere strategie hebben dan die van een evenementenbureau.

social media zakelijk gebruiken

Experts helpen je verder

Wil je social media inzetten voor je bedrijf? Professionals helpen je hier graag bij verder. Door middel van marktonderzoek, het bepalen van de doelgroep en het in kaart brengen van de behoeftes van die doelgroep, kan een pagina aangemaakt worden die helemaal weergeeft waar je bedrijf voor staat. Analyse en opvolging zorgen voor een duidelijk beeld van wat klanten waarderen, welke momenten het beste zijn om een zo breed mogelijk publiek te bereiken en hoe groot de betrokkenheid van je volgers is. Op basis van al deze zaken kan dan een heuse online strategie uitgewerkt worden.

Het belang van interactie

Een groot voordeel van het gebruik van social media voor je bedrijf is de mogelijkheid tot interactie met je volgers. Zij kunnen reageren op berichten en kunnen je berichten sturen. Handig om te meten welke berichten aanslaan en wat de reactie van je volgers is op je geposte berichten.

Ga eens voor jezelf na hoeveel tijd je dagelijks privé spendeert aan je social media. Als je een deel van die tijd zou besteden aan de social media van je bedrijf, zal je gegarandeerd je naamsbekendheid, zichtbaarheid, betrokkenheid en daaruit volgend omzet, verhogen. Social media inzetten voor je bedrijf, je zal je nadien afvragen waarom je daar niet eerder aan gedacht hebt.

Gebruik de kracht van social media voor de groei van je bedrijf.

Previous «
Next »