Ingrid Thijssen, CEO van Alliander laat zich rondrijden in bedrijfs-Tesla. Dit past helemaal bij het duurzame imago dat het netwerkbedrijf zich laat voorstaan. Het type auto dat je zakelijk rijdt gaat onherroepelijk samen met de bedrijfsidentiteit. Dus bij de keuze van leaseauto’s is het goed om je af te vragen wat er bij jouw bedrijf past.
Zeker bij klantbezoeken is je auto de eerste indruk. Naast dat die er uiteraard schoon en netjes uit dient te zien, is het ook slim om na te denken over wat de auto uitstraalt en hoe dit past bij het bedrijf dat je representeert.
Een Audi lease auto wordt al snel geassocieerd met premium merken. Dus wanneer je in deze markt opereert, zit je goed met een Audi. Er gelden echter ook nogal wat vooroordelen over Audi rijders, en de cijfers laten zien dat zij veruit de meeste verkeersboetes binnenhalen, wel vier keer zo veel als bestuurders van overige automerken! Denk dus goed na over je bedrijfsidentiteit en of en hoe een Audi lease auto hierbij past. Wanneer je bedrijf zich laat voorstaan op snelheid en kwaliteit, is de Audi lease auto een goede keuze.
De Volvo lease auto heeft een heel ander imago. Traditioneel wordt de lease auto Volvo gezien als betrouwbaar, hij wordt veelal ingezet als gezinsauto en geassocieerd met traditionele waarden. De vooroordelen zitten dan meer in dat de chauffeur van de Volvo lease auto ouder is, trager optrekt, veel op cruise control rijdt, etc. Het nieuwere model Volvo lease auto is echter weer wat hipper en sneller en trekt jongere mensen aan. Als je een lease auto Volvo overweegt, is het wijs om te kijken of dit imago past bij je bedrijfsidentiteit. In de traditionelere sectoren slaat dit automerk waarschijnlijk goed aan.
Kortom: het type leaseauto dat je rijdt is de eerste binnenkomer bij klanten, dus het is goed om na te denken over het effect dat de keuze van je auto heeft op je bedrijfsimago. Het maakt niet uit of het nu Tesla, Audi, Volvo of een andere merk wordt, zolang het type auto maar past bij je bedrijfsidentiteit.