Pop-ups zijn ondernemersconcepten die voor een korte periode huizen in leegstaande kantoorruimtes of winkelpanden. Vaak is dit de eerste stap naar die echte winkel of bedrijfsruimte. Zo kan je als ondernemer testen of je concept wel aanslaat. WE CANTEEN heeft met zijn Food Court in het World Trade Center Amsterdam een ideaal podium gemaakt voor startende ondernemers. Er zijn ruimtes voor pop-ups waar ondernemende talenten hun merk kunnen lanceren en hun netwerk kunnen vergroten. Kortom, WE CANTEEN is een echte incubator voor ondernemend talent.
Beperkte risico’s, meer kansen
Als ondernemer ben je iemand met een common sense die initiatief neemt, zich niet laat doen en er alles aan doet om droom werkelijkheid te laten worden. Er zijn risico’s, duh… Een pand huren is niet goedkoop en als je nog niet weet of je ondernemersidee een succes zal zijn, wil je het risico op een te diep gegraven put beperken. Dan zijn pop-ups ideaal: met een klein budget kun je makkelijk een korte periode je idee aan de man brengen. En dat kan op hippe locaties, niet alleen de stations, maar ook in het WTC Amsterdam waar de WE CANTEEN Food Court een echte talent incubator is voor startende ondernemers.
Succesvolle pop-ups
Kromkommer wou voedselverspilling tegengaan en verkocht misvormde groenten en fruit. In Hoog Catharijne betrokken ze een pop-up en het resultaat was niet alleen financiële winst voor de ondernemers, maar ook schitterende promotie. Kromkommer werd in geen tijd het schoolvoorbeeld van maatschappelijk verantwoord ondernemen. CiTea testte in een pop-up store in de Jordaan dan weer nieuwe theeën uit. Dit was zo’n succes dat CiTea nu een eigen verkooplijn van verse thee heeft.
In de WE CANTEEN Food Court huist binnenkort PEEJAY Doughnuts. De broers Maarten en Pieter en zus Marleen brengen de echte Canadese donut naar Amsterdam. Met hun pop-up in de WE CANTEEN Food Court kan eindelijk het grote publiek proeven van de echte Canadese donut.
Ondernemingsidee? Pop it up!
Kortom, heb je een ondernemingsidee, pop it up. Het risico blijft beperkt, omdat de kosten voor de huur van een pop-up lager zijn. Sommige initiatieven zijn zelfs gratis. Ook zijn pop-ups vaak gelegen op ideale locaties waar veel potentiële klanten passeren. Denk dan bijvoorbeeld aan het Centraal Station Utrecht waar voortdurend nieuwe stores te ontdekken zijn. Ga verder dan die pitch. Dankzij pop-ups kun je het gewoon doen.