Hoe kies je een alles-in-1 pakket dat bij jouw onderneming past?
Als je als ondernemer op zoek bent naar een alles-in-1 pakket, zijn er vaak vele keuzes. Aanbieders van internet, televisie en bellen hebben verschillende soorten pakketten. Maar welk pakket past nu het beste bij jouw onderneming? Er is bijvoorbeeld een verschil tussen DSL, kabel en glasvezel en bij de ene aanbieder is het internet sneller dan bij de andere. Waar moet je allemaal op letten voordat je een alles-in-1 pakket aanschaft? Dat lees je in dit artikel!
DSL, kabel of glasvezel?
Als je op zoek gaat naar een nieuwe internetverbinding kom je al snel voor de keuze te staan of je DSL, kabel of glasvezel verbinding wilt. Het verschil tussen deze verbindingen is voor vele niet helemaal duidelijk, en dat snappen we! DSL, kabel en glasvezel zijn allemaal vormen van breedbandinternet. Het verschil in kwaliteit van de verbinding heeft te maken met het materiaal van de bedrading. Zo gaat DSL over een telefoonlijn. DSL kan heel snel zijn, maar dat is afhankelijk van een aantal factoren. Kabelverbinding loopt dan weer via een coaxkabel (ook wel tv-kabel genoemd). Glasvezelinternet komt binnen via het glasvezelnetwerk en is dan ook supersnel.
Telefoonlijn via Hosted VoIP of SIP Trunk?
Bij een zakelijk alles-in-1 pakket is het vaak voordeliger als je kiest voor telefonie in de cloud. Aan telefonie in de cloud zitten veel voordelen. Bellen in de cloud is grofweg mogelijk op 2 manieren:
Bellen via Hosted Telefonie. Hierbij kies je voor een telefooncentrale in de cloud, die draait in goed beveiligde datacenters. Deze moderne telefooncentrale beschikt over vele functies. Doordat het via internet werkt, is het mogelijk de VoIP omgeving op verschillende apparaten te installeren: op je mobiel, laptop of tablet. Deze service is dus ideaal voor elke ondernemer en elk bedrijf. Dit maakt onderweg- of thuis werken een stuk makkelijker. Als je al een eigen telefooncentrale hebt maar toch wilt bellen via het internet, is SIP Trunk wellicht iets voor jouw bedrijf. Je telefooncentrale wordt dan verbonden met een bestaand telefonieplatform in de cloud. Vervolgens kun je je telefooncentrale gebruiken om via Voice over IP, ofwel internet, te bellen.
Service bij storing
Als bedrijf wil niet te maken krijgen met een storing. Dit is kostbare tijd die je liever inzet om uren voor klanten te maken. Daarom is het belangrijk dat je bij een zakelijk alles-in-1 pakket goed kijkt naar wat voor service jouw provider biedt. Natuurlijk wil je een provider die bijna geen storingen heeft. En als dit dan wel voorkomt, wil je dat de storing binnen no-time opgelost is. Biedt jouw provider monteurs die altijd in de buurt zijn of moet je uren wachten tot je weer online bent?
Door een goed alles-in-1 pakket te kiezen, zal jouw bedrijf in de toekomst efficiënter werken.