• Homepage
  • >
  • personeel
  • >
  • Wat maakt een goede verkoper? Dit zijn de kwaliteiten om naar te zoeken!

Wat maakt een goede verkoper? Dit zijn de kwaliteiten om naar te zoeken!

  • Rogier
  • Comments Off
dit is een goede verkoper

Zoek bij het aannemen van een nieuwe vertegenwoordiger in gelijke mate naar eigenschappen als empathie en doorzettingsvermogen. In dit artikel geven we je een lijst met kwaliteiten die elke kandidaat voor jouw verkoopteam zou moeten bezitten. Wat maakt een goede verkoper?

Vermogen om te luisteren

Een goede verkoper moet voldoen aan de behoeften van een klant. De enige manier om erachter te komen wat dat zijn, is door te luisteren naar wat elke klant  te zeggen heeft. De beste verkopers praten niet constant. Een goede verkoper weet hoe hij moet voelen wat zijn klanten voelen. Door in de huid van de klant te kruipen, weten ze precies hoe ze een product of dienst moeten verkopen. Empathie is een geweldige manier om te anticiperen op wat een klant wil.

Hongerig

Een goede vertegenwoordiger heeft ook de behoefte om te verkopen die verder gaat dan het geld. Ze hebben persoonlijke behoeften waar alleen een verkoop mee kan helpen. Kortom, hun ego’s moeten gevoed worden met goede verkoopcijfers. Verkopers die slagen, vinden het leuk om hun vaardigheden te meten met die van hun collega’s. Kortom, ze zijn competitief. Ze willen niet alleen beter worden in wat ze doen. Ze willen beter zijn dan alle anderen.

de eigenschappen van een goede verkoper

Netwerk vermogen

Goede verkopers houden van netwerken. Ze raken betrokken bij hun gemeenschap en hebben veel verschillende zakelijke relaties. Netwerken is voor hen niet zozeer een onderdeel van het werk, maar de manier waarop ze hun tijd graag besteden.

Vertrouwen

Geloven in het product of de dienst die ze verkopen is essentieel. Dat komt over als een vertrouwen dat aanstekelijk is en ervoor zorgt dat klanten meer willen kopen.

Enthousiasme

Een succesvolle verkoper is altijd gemotiveerd. Ze staan ​​altijd klaar om op elk moment een verkoop te doen en zijn voortdurend op zoek naar mogelijkheden.

Veerkracht

Goede verkopers weten hoe ze moeten herstellen van een ‘droge periode’. Ze raken niet ontmoedigd als de verkoopcijfers dalen. Integendeel, ze zoeken naar innovatieve manieren om dit om te draaien. Een goede verkoper weet hoe hij moet omgaan met deals die hij probeert te sluiten met veelbelovende leads. Ze kunnen zelfs vragen beantwoorden via e-mail en tegelijkertijd aan de telefoon. Geweldige multitaskers vormen een uitstekende aanvulling op elk verkoopteam.

Wat maakt een goede verkoper

Eerlijkheid

De mensen die het beste zijn in het verkopen van spullen zijn ook eerlijk. Ze weten dat duistere deals leiden tot slechte reputaties die zich kunnen vermenigvuldigen en veel meer kunnen kosten dan één klant.

Nieuwsgierigheid

Nieuwsgierig zijn naar de klant en het product is het begin. De beste verkopers zijn ook op zoek naar veranderingen in de branche en wat de concurrentie te bieden heeft.

Communicatieve vaardigheden

Je kunt niet om goede verbale vaardigheden heen als je goederen en diensten probeert te verkopen. Mensen die hierin uitblinken, weten hoe ze weg moeten blijven van jargon en moeilijk te begrijpen concepten.

Vasthoudendheid

Zonder onbeleefd of opdringerig te zijn, weten goede verkopers hoe ze de klus moeten klaren. Ze weten dat veel mensen het meest uitdagende obstakel tegenkomen net voordat ze hun doel bereiken. Ze weten hoe ze door dalende verkoopcijfers heen moeten komen.

Passie

Wanneer een vertegenwoordiger van zijn bedrijf houdt, blijkt dat uit zijn pitch. Daarom zijn de meest succesvolle verkopers tegelijkertijd de beste uithangborden voor hun bedrijven. Verkoop is hard werken. De mensen die echt slagen, wachten niet tot klanten naar hen toe komen. Prospectie neemt veel van hun tijd in beslag.

Grondigheid

Verkopers die zich aan de top positioneren, houden contact met hun klanten. Ze sturen verjaardags-, jubileum- en bedank kaartjes. Het draait allemaal om het zoeken naar nieuwe manieren om in de gedachten van een klant te blijven.

Ambitie

Het stellen van doelen en het bereiken ervan is belangrijk in elk bedrijf. Dat geldt vooral voor de quota waar verkopers naartoe werken. Charmante verkopers maken een goede eerste indruk en openen de deur naar de verkoop. Aan je uitstraling werken en een verzorgd uiterlijk hebben, maakt een groot verschil.

Verbeelding

Verkopers die snel kunnen nadenken en zich kunnen aanpassen aan veranderende situaties, zijn goud waard. Het hebben van een sterke verbeeldingskracht is een waardevolle eigenschap.

dit maakt een goede verkoper

Geduld

Sommige klanten hebben wat meer handelingen nodig dan andere om een ​​verkoop te sluiten. Een goede verkoper weet dat en neemt er alle tijd voor. Het heft in eigen handen nemen is het kenmerk van de echte pro hier. Als er een product of dienst moet worden verkocht, kunnen ze altijd een manier vinden.

Inzet

Ten slotte weten de beste verkopers dat ze tot het uiterste moeten gaan om succesvol te zijn. Ze leggen de lat graag hoog en proberen continu nieuwe doelen te bereiken.

Previous «
Next »