Of je nu een groot kantoorgebouw voor jouw bedrijf hebt of een eenvoudig thuiskantoor, je moet het voorzien van alle benodigdheden en apparatuur die nodig zijn om de dagelijkse activiteiten van je bedrijf uit te kunnen voeren. De exacte items kunnen per bedrijf verschillen. Maar er zijn enkele algemene categorieën waar je op zijn minst rekening mee moet houden. Hier is een volledige checklist met items die je mogelijk voor je bedrijf.
Algemene kantoorbenodigdheden
Elk kantoor heeft de basis spullen nodig. Hoewel je tegenwoordig enorm veel met de computer, zijn er nog steeds momenten waarop je dingen op de ouderwetse manier moet opschrijven of papieren kopieën van documenten moet bewaren. Deze basisbenodigdheden zijn meestal niet duur. Je kunt ze bij elke kantoorboekhandel halen of natuurlijk online bestellen. Het is een goed idee om ze bij de hand te hebben, zelfs als je denkt dat je ze niet elke dag zult gebruiken. Op die manier hoef je niet elke keer naar de winkel te rennen als je onverwacht wat plakband of een notitieboekje nodig hebt. Denk hierbij aan pennen, potloden, mappen, printpapier, notitieboekjes, planners, nietmachines, nietjes, schaar, rekenmachine, paperclips, post-it, bindclips, markeerstiften, lijm, elastiekjes, plakband, printer inkt.
Technologische spullen
Zonder technologie kun je tegenwoordig niet goed functioneren. De volgende items zijn een grotere investering. Als je echter aan de slag wilt in jouw nieuwe kantoor, dan zijn dit enkele van de onmisbare technische items die je in huis moet hebben: computers, laptops, smartphones, tabletten, draadloze router, printer, kopieerapparaat, scanner, shredder, externe harde schijven, meubilair.
Meubilair
Of je nu een thuiskantoor hebt of een speciale ruimte voor je hele team, je hebt een plek nodig om te zitten en te werken. Je kunt kantoormeubilair in veel verschillende stijlen vinden, zodat je het kunt afstemmen op je specifieke voorkeuren of de sfeer die je op kantoor wilt creëren. Dit doe je met: bureaus, stoelen, ruimteverdelers, vergadertafel, lampen.
Opslag
Om je kantoor georganiseerd te houden, heb je wat basis opslag meubilair nodig. Deze items kunnen je helpen bij het sorteren van documenten, zodat je altijd weet waar je de items kunt vinden die je nodig hebt. Ze kunnen je ook een plek geven om al die basiskantoorbenodigdheden te bewaren, zodat je bureau niet constant rommelig is. Denk hierbij aan: dossierkasten, bestanden, planken, bakken, ladeverdelers
Post- en verzendbenodigdheden
Als je een bedrijf hebt dat producten online verkoopt, zijn verzendbenodigdheden een must. Maar zelfs een standaardkantoor heeft waarschijnlijk af en toe wat documenten of items om te posten. Hier zijn enkele van de meest essentiële items om bij de hand te hebben als het gaat om verzending en verzending: enveloppen, briefpapier, dozen, verpakkingstape, postetiketten, bubbeltjesplastic, postzegels
‘Vergaderinstrumenten’
Voor die momenten waarop je vergaderingen of brainstormsessies met jouw team organiseert of ideeën wilt delen, moet je gebruik maken van presentatiebenodigdheden: whiteboard, schoolbord, krijt, krijtwisser, prikbord, punaises, presentatieprojector.
Schoonmaak- en schoonmaakbenodigdheden
Het maakt niet uit vanuit wat voor soort kantoorruimte je werkt, het is essentieel dat je deze schoon en netjes houdt. Zelfs als je een schoonmaakploeg hebt, kan het helpen om wat basis schoonmaakbenodigdheden bij de hand te hebben voor het geval er gemorst of geknoeid is dat snel moet worden opgeruimd. Het is ook noodzakelijk om enkele basisbenodigdheden te hebben om het toilet aan te vullen: allesreiniger, handzeep, toiletpapier, prullenbakken, vuilniszakken, prullenbakken.
Keukenbenodigdheden
Dan is er de kantoorkeuken. Dit is vaak een populaire plek voor lunchpauzes of een extra stoot cafeïne midden op de werkdag. Je hoeft niet per se voor al het eten en de gerechten voor je hele team te zorgen, maar je kunt ervoor zorgen dat de basis op orde is: koffiezetapparaat, waterkoker, mokken, kopjes, waterkoeler, koelkast, magnetron.
Veiligheidsuitrusting
Veiligheid moet ten alle tijde jouw topprioriteit zijn. Met dat in gedachten is het een goed idee om wat basisbenodigdheden bij de hand te hebben in geval van letsel of een ongeval. Sommige van deze items zijn mogelijk zelfs verplicht: EHBO doos, brandblussers, zaklampen, verkeerskegels, rookmelders, koolmonoxidemelders.
Aankleding
Ten slotte hoeven kantoorbenodigdheden er niet alleen voor de functie te zijn. Het inrichten van het kantoor kan helpen om de productiviteit te verhogen en een aangenamere omgeving voor jou en je team te creëren. Denk daarbij aan planten, kunst, fotolijstjes, gordijnen, naamplaten, boeken en boeksteunen, vazen en andere items om het kantoor op te vrolijken!