Tevreden klanten zijn ambassadeurs voor je bedrijf, en dat wil je natuurlijk graag zo houden. En potentiele klanten waar je al eens contact mee hebt gehad, wil je natuurlijk ook niet loslaten, want wellicht hebben ze je in de toekomst (nog) eens nodig. Een paar slimme manieren om bij al jouw connecties top-of-mind te blijven:
- Mailinglijsten
Een absolute topper; mailings. Maar maak niet teveel reclame in je mailings naar (potentiele) klanten, want dat zorgt voornamelijk voor veel uitschrijvingen op de mailinglijsten. Wanneer je mailings en/of nieuwsbrieven goed inzet, kunnen ze van grote waarde zijn in het top-of-mind blijven bij klanten en prospects. Bied in je mailings nieuws, speciale weetjes, enzovoorts. Ben relevant; zorg dat je de moeite waard bent om gelezen te worden. Zo zullen je relaties regelmatig aan je (moeten) denken.
- Promotieartikelen van je bedrijf
Van hele opvallende kalenders met je bedrijfslogo erop, tot promotionele (met logo bedrukte) pennen, en van bedrukte USB-sticks tot complete USB-ventilatoren voor op het bureau van je klant. Of wat denk je van Dopper waterflessen? Denk goed na over producten die ieder bedrijf op kantoor gebruikt, en laat die bedrukken met je bedrijfslogo en/of pay-off. Omdat de producten in gebruik worden genomen op kantoor van je (potentiele) klant, zullen ze regelmatig bij het zien van je logo aan jouw bedrijf moeten denken. Slim en efficiënt!
- Kennisdeling events
Ben je een bureau op het gebied van bijvoorbeeld online marketing? Of weet je alles over bedrijfsadvocatuur? Dan kan het heel nuttig zijn om periodiek, bijvoorbeeld ieder jaar of ieder kwartaal, een kennisevenement te organiseren. Bij voorkeur natuurlijk gratis. Je nodigt al je (potentiele) klanten uit, en gaat diep in op een onderwerp. Bijvoorbeeld Google Adwords, of nieuwe wetgeving omtrent incasso’s, etc. Op deze manier overtuig je prospects van jouw kennis en kundigheid op het betreffende vakgebied, en zorg je dat ze als eerste aan jouw bedrijf denken zodra ze deze kennis nodig hebben.